|
Zasady
Gry edukacyjnej - "Kółko i Krzyżyk"
Gracz,
który przejdzie wszystkie trzy etapy gry i osiągnie najwyższą lokatę,
wygra wyznaczoną przez fundatora nagrodę.
Nagroda ta, jest wręczana pod koniec roku szkolnego.
Aby
przejść poszczególne etapy należy tworzyć nowe gry w różnych grupach
tematycznych i je wygrywać.
Aby wygrać grę należy ułożyć cztery krzyżyki w linii prostej (poziomo,
pionowo lub na ukos) w danej grze.
Krzyżyk stawia się wybierając grę, wybierając odpowiednie pole w grze
i rozwiązując test (10 pytań) z języka angielskiego (słuchawki włączone)
lub zawodowy ukryty w tym polu.
Test
należy wykonać w odpowiednim czasie. Przekroczenie czasu oznacza niezaliczenie
testu. Są trzy podejścia.
Niezaliczenie
testu w trzech podejściach powoduje niepostawienie krzyżyka.
Numery
oznaczają poziomy zaawansowania słownictwa 1,2,3 lub 4 czyli wszystkie
na raz.
Jeżeli są wolne czerwone pola na stronie głównej, to należy utworzyć
nową grę.
Można tworzyć gry z różnych grup tematycznych tak aby przejść do kolejnego
etapu.
Aby przejść na wyższy poziom, należy wygrać kilka gier z każdej grupy
tematycznej. Jest to oznaczane coraz bardziej czerwonym kolorem przy wyborze grupy.
Jeżeli uczeń poprawnie rozwiąże test, stawia krzyżyk i wtedy dana gra
staje się dla niego nieaktywna
a staje się aktywna dla jego przeciwnika (migająca ikonka).
Jeżeli przeciwnik wykona ruch, to znowu staje się aktywna aż któryś
z nich wygra.
Jeżeli żadnemu z graczy nie uda się wygrać to wtedy następuje remis.
Remis następuje gdy wypełnienie gry przekroczy wartość 50 pól zajętych
a nikt nie wygra.
|
|